موهای سالم یکی از اصلی‌ترین ارکان زیبایی است که نیازی نیست برای به دست آوردن آن به سالن‌های زیبایی بروید. در دنیای امروز که همه به سمت روش‌های طبیعی و سالم می‌روند، برای داشتن موهایی سالم ماسک مو خانگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مقاله از وبسایت مدیسو  طرز تهیه 5 ماسک مو خانگی که مواد آن‌ها را در آشپزخانه دارید را آموزش می‌دهیم.

تسکین پوست سر

با تغییرات آب و هوا ممکن است دچار پوسته پوسته شدن کف سر شوید. این اتفاق برای خانم‌های ایرانی، به دلیل حجاب و پوشیده بودن سر برای ساعات طولانی بسیار اتفاق می‌افتد. در این ماسک برای تسکین خارش ناشی از کم آبی کف سر، از ترکیب موادی مانند روغن نارگیل و شکر استفاده می‌کنیم.

روغن نارگیل برای تسکین پوست سر و شکر، برای پاک کردن سلول‌های مرده پوست سر فوق العاده هستند. به علاوه روغن نعنا به تقویت گردش خون  و روغن درخت چای برای از بین بردن باکتری‌ها مفید هستند.

مواد لازم:

·         قاشق غذاخوری روغن نارگیل تصفیه نشده، 4 قاشق چایخوری شکر خام، 5 قطره روغن نعناع و 2 قطره روغن درخت چای

روش تهیه:

همه مواد را در یک کاسه کوچک ریخته و مخلوط کنید. سپس از ماسک روی موهای تمیز و مرطوب، زیر دوش بمالید و به مدت 2 تا 3 دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید. اجازه دهید این مخلوط حداقل 5 دقیقه بر روی موهایتان بماند و سپس به طور کامل آبکشی کنید.

آبرسانی پوست سر

یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه اکثر خانم‌ها چای سبز است. پیشنهاد می‌کنیم زمانی که چای سبز میل می‌کنید، یک فنجان اضافه‌تر تهیه کنید تا یک ماسک مو عالی برای آبرسانی پوست سر  درست کنید. چای سبز سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که پوست سر را آبرسانی می‌کند. همچنین سرکه سیب موجود در این ماسک مو خانگی، Ph سطح پوست سر را متعادل می‌کند.

مواد لازم:

  • 1 فنجان چای سبز، 2 قطره روغن نعناع و 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

روش تهیه:

مواد لازم را با هم مخلوط کنید و بر روی موهای تمیز و خشک بمالید. پنج دقیقه اجازه دهید بر روی موهایتان باقی بماند و سپس با آب ولرم، خوب بشویید.

جلوگیری از ریزش مو

قهوه یکی دیگر از نوشیدنی‌های محبوب است که حتما در آشپزخانه هر خانه‌ای موجود است. کافئین موجود در قهوه برای تقویت، جلوگیری از ریزش، بهبود جریان خون و لایه‌برداری پوست سر مناسب است. در صورتی که بعد از کرونا، دچار ریزش مو شده‌اید این ماسک مو خانگی را امتحان کنید.

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 قاشق چایخوری قهوه آسیاب شده

روش تهیه:

ابتدا روغن زیتون و عسل را در کاسه‌ای ریخته و مخلوط کنید. سپس قهوه را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی درست شود. ماسک را روی موهای تمیز بمالید و 20 دقیقه روی موهایتان بماند. در آخر با آب گرم خوب موهایتان را بشویید.

ادامه مطلب